Diensten van Siersema Vastgoedadvies en Ontwikkeling

 

Siersema Vastgoedadvies en Ontwikkeling bied ik oplossingen voor uiteenlopende vastgoedvraagstukken. Ik lever gedegen advies, initieër winstgevende projecten en werk integraal samen met ontwikkelaars, beleggers, wooncorporaties, architecten en aannemers. Of het nu gaat om vastgoedontwikkeling, advies of risicomanagement, ik zorg voor een optimale balans tussen risico en rendement. Met Siersema Vastgoedadvies en Ontwikkeling opereer ik zowel op operationeel als bestuurlijk niveau en bied ik voor elk project een passende strategie. Benieuwd naar wat ik voor u kan betekenen? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

  • Aan- en verkoop van grond- en opstallen; 
  • Zoekopdracht ontwikkellocaties t.b.v. eigen ontwikkeling of beleggingsportefeuille; 
  • Haalbaarheidsstudies; 
  • Adviseren bij het samenstellen en opbouwen van beleggershuurwoningportefeuilles, al dan niet in eigen ontwikkeling; 
  • Het initiëren en/of (her)ontwikkelen van woningbouw en/of commercieel vastgoed in opdracht of samenwerking; 
  • In de markt zetten van bestaand vastgoed of ontwikkelingsopgaven voor publiekrechtelijke organisaties 
  • Het verrichten van taxaties of waardering van grond en/of ontwikkelportefeuilles voor gemeenten, corporaties en projectontwikkelaars; 
  • Opstellen c.q. beoordelen van grondexploitaties en adviseren over tal van grondbedrijftechnische aangelegenheden; 
  • Het adviseren van projectontwikkelingsbedrijven ten aanzien van (re)organisatie, strategie en ontwikkeling; 
  • Interim management; 
  • Mediation.

Loopbaan

Vanaf april 2013

Directeur Siersema Vastgoedadvies en Ontwikkeling

De aandachtsvelden van mijn onderneming zijn gebieds- en herontwikkelingsactiviteiten, haalbaarheidsstudies, portefeuille- en projectanalyses, project- en interim-management en organisatievraag-stukken vanuit een breed vastgoedperspectief voor projectontwikkelaars, (institutionele) beleggers en woningcorporaties

2015 tot juli 2024

Directeur Vastgoed Woonstichting Lieven de Key te Amsterdam

Verantwoordelijk voor alle bedrijfsprocessen van het bedrijfsonderdeel Vastgoed bestaande uit de afdelingen Dispositie, Initiatief & Acquisitie, Ontwikkelen & Realiseren, Onderhoud. Deelnemen aan de vergaderingen van de Commissie Vastgoed en Wonen en de RvC. Bestuurlijke contacten onderhouden met alle belangrijke stakeholders in het werkveld, te weten overheden, marktpartijen, belangen- en huurdersorganisaties en wooncorporaties in het werkveld.

2009 - april 2013

Directeur Projectontwikkeling Bouwinvest REIM

Verantwoordelijk voor de Businessunit Projectontwikkeling en lid van het Directieteam. Uitontwikkelen van de eigen portefeuille bestaande uit circa 6.000 woningen, commercieel vastgoed, jaaromzet circa € 50 tot € 75 miljoen. Het doorvoeren van een noodzakelijke reorganisatie van de businessunit projectontwikkeling inclusief Grondbank van 42 medewerkers naar 20 medewerkers. Opstellen en implementeren van strategische- en operationele beleid- en businessplannen.

2004 - 2009

Area Director North-West Bouwfonds Property Development

Het initiëren en operationeel inrichten van nieuwe activiteiten buiten Nederland op het gebied van project- en gebiedsontwikkeling in sterke economische markten in Noordwest Europa (N, DK, SE, FIN en de UK). Verantwoordelijk voor de zelf opgezette en geïmplementeerde samenwerking met locale publieke- en private partijen in de Nordics (joint ventures). Leiding geven aan het zelf geworven locaal management in de betreffende landen. Voortgangsbewaking en financial control van de betreffende juridische entiteiten en vastgoedontwikkelingsactiviteiten. Budget- en resultaatverantwoordelijk.

1996 - 2004

Regiomanager Noord-Holland Bouwfonds Ontwikkeling

Het leidinggeven aan een team van ontwikkelmanagers, projectmanagers en projectcoördinatoren in Noord-Holland Noord betreffende alle project- en gebiedsontwikkelingsactiviteiten in deze regio. Eindverantwoordelijk voor de acquisities en uitontwikkeling van projecten. Opstellen benodigde voortgangsbewaking en businessplan.

1983 - 1987

Bachelor degree in Land- en Water Management

Universiteit van Toegepaste Wetenschappen, Instituut Van Hall Larenstein, te Velp.

2003 – INSEAD International Executive Program Fontainebleau/Singapore

2024 – Ontwikkelprogramma De Nieuwe Toezichthouder van Adj

2010 – 2013 – Docent Leergang Projectontwikkeling bij brancheorganisatie NEPROM

2017 – 2024 – Namens woonstichting Lieven de Key lid van de aandeelhoudersvergadering van de Beurs van Berlage te Amsterdam

  • Ondernemerschap
  • Samenwerken
  • Overtuigingskracht
  • Analytisch en probleemoplossend
  • Aanpassingsvermogen
  • Omgevingsbewustzijn
  • Commercieel